mandag 2. juli 2012

Datingside for Ektepar


NEW YORK - Kan to thirtysomething gutter som aldri har vært gift redde ekteskapet som institusjon?

Vel, dette er New York, så de kan like godt prøve.

Møt Brian Schechter og Aaron Schildkrout, skaperne av den elektroniske datingside HowAboutWe, som inntil det siste rettet en opplagt demografisk: singler.

Siden 2010 har stedet invitert dem til å kaste dato ideer på nettet og svare på datoene de liker. Noen nyere ideer: ridning motorsykler rundt og se Star Trek (Texas), spise biff og kos i regnet (Akwa Ibom, Nigeria), og viser opp blindfolded på en kafé og la "våre stemmer og fantasier bestemme om en andre date" ( Bonn, Tyskland).

Området har vært en suksess, tiltrekker mer enn 700.000 dato ideer. Men dets grunnleggere raskt oppdaget den kommersielle paradoks datingside: Jo bedre du er på å finne kjærligheten til en klient, jo fortere hun signerer av og slutter å betale deg.

"Hvis du lykkes," Mr. Schildkrout sier, "du taper."

Og så gutta spurte seg selv: Hva om en datingside ikke stoppe ved å finne deg glad? Hva om det også hjalp dere "date" ditt liv partner, og gjennom overraskelse og fornyelse av det dating, å bo i kjærlighet?

Senere i år vil Mr. Schechter og Mr. Schildkrout ut sitt svar på disse spørsmålene: en ny dating portal fokusert på engasjerte par. Det vil søke å få dem ut av sine rutiner, av sine føtter og på byen for hyppige datoer.

Selv for to usannsynlige forretningsmenn som begynte sin karriere som lærere, er forretningslogikken sletten: Det er penger å bli gjort arrangere datoer for 50 år i stedet for de seks til 12 måneder som HowAboutWe enkelt-klienter pleier å vare.

Men de to mennene, som har vært bestevenner siden barnehagen, vil fortelle alle som lytter at deres misjon er dypere. De mener at datoer - overraskende, sexy, oppfriskende datoer - er hva ekteskap trenger for å overleve i en tid da det blir et valg mer enn en nødvendighet for så mange.

"Vi ønsker å bygge et produkt som hjelper folk med å finne og deretter opprettholde kjærlighet - og jeg tror at å opprettholde kjærligheten delen er hardere," Mr. Schechter sagt over kaffe på W Hotel i Times Square.

En singler stedet, sa han, er grei nok. Han snakker om sin nye sak i langt luftig vilkår. Målet er "å finne ut hvordan du gjør det slik at skilsmisseraten går ned og at det blir normen for folk å føle at forholdet deres faktisk tilfredsstiller deres eksistensielle håp."

Mr. Schechter og Mr. Schildkrout er neppe de første menneskene bekymret staten ekteskap og skilsmisse i den vestlige verden. Men det bekymring en tendens til å bli uttrykt oftere av religiøse ledere og archconservatives enn ved to aldri-gifte menn som studerte meditasjon i India og har kontorer blant kunstnere, forfattere, DIY typer og organisk-vin-skylle munnen hipstere fra Brooklyn.

Fordi verken har noensinne gift, følte Mr. Schechter og Mr. Schildkrout de trengte for å undersøke institusjonen før de søker å reformere den. De bestilte en studie basert på intervjuer med engasjerte par om deres dating liv.

Det de fant var at entusiasmen som vises på deres singler stedet - mennesker frimodig foreslår taco-hopping datoer og Prankster datoer og bind for øynene datoer; folk grasping stadig for det nye - falmet raskt for de engasjerte. Boliglån og barn og budsjetter tappet energi. Par endret. De begynte å ønske det var trygt, ikke frisk.

Noen utdrag fra sine intervjuer:. ". Veldig prisbevisste og trenger å føle at hun får en deal" "er ikke en romantisk og planlegger ikke mye på forhånd" "Novelty wears off." "Du er mer vant til hver andre og prøver mindre. "" De vanlige problemene med barnevakter. "En gjenstand siste minneverdig dato involvert" går ut til spesiell tysk restaurant rundt et bestemt ærend de hadde planlagt på Ikea. "

Utenfor oppstart galakse, kan folk høre disse intervjuene og si, "Vel, det er livet. Folk alder. Ting forandrer seg. "Men hvis digitale folk har et definerende innbilskhet, er det at mennesker er plast, og at det er en hack for omtrent alt.

Hver blokkering HowAboutWe funnet blant de engasjerte par de studerte har en tilsvarende funksjon på det nye området. For å overvinne tregheten det oppdaget, vil området gi fullt pakket dato ideer. For å møte logistiske woes, er HowAboutWe arbeider for å gjøre pakkene tilgjengelig med ett klikk som vil bestille din taxi, teaterbilletter og hjørnebord på italiensk trattoria.

For Mr. Schechter og Mr. Schildkrout, fører hver idé til en annen. De kunne ordne barnevakter for par. De kunne hjelpe slouchy ektemenn sende, med ett klikk, fancy date invitasjoner som tyder på et arbeid av mange klikk. De kunne tillate par å følge datoene for andre par de beundrer - en digital måte å holde tritt med klipp.

Det er vanskelig i taler til Mr. Schechter og Mr. Schildkrout å unngå følelsen av at det er noe personlig i denne søken. De bygde sine singler stedet tilbake når de var singel og søker datoer. De har siden hvert funnet en jevn romantisk partnerskap, og kanskje de ønsker å forbedre ekteskapet før de tar sin høytidelige løfter for seg selv.

"Det er treghet som gjør kjærligheten vanskelig å opprettholde, akkurat som det er treghet som gjør helse vanskelig å opprettholde over tid," Mr. Schildkrout sa. "Men det betyr ikke at det ikke er noe virkelig edelt mål - og noe folk ønsker, og vil betale for - å prøve å bekjempe den treghet, for å skape en oppadgående kurve kjærlighet. Vi ønsker en eksponentiell kjærlighet kurve når vi måler kjærlighet mot tiden. "