mandag 28. mars 2011

Peeping Tom flykter, men forlater sin stigen bak


En Peeping Tom sett kikket inn i en andre-etasje vinduet i en manns leilighet flyktet før kunne fange ham, men han etterlot seg en viktig del av bevisene bak - hans stige.

Matt Edgerton, 24, sa han og en dato var hjemme den 24 mars da han la merke til en skygge beveger seg over sitt soverom vinduet og gikk for å undersøke. Da han trakk tilbake teppet, ble han ansikt til ansikt med en middelaldrende mann peering i.

`` Nesen min var faktisk rørende vinduet og det var som, bom! Ansiktet hans var akkurat der,''Edgerton sa. `` Det var som en skrekkfilm.''

Politiet Lt Rob Sinden, som leder etterforskningen, sa:. `` Stigen er absolutt i varetekt vår''

Edgerton sa mannen virket like overrasket som han da teppet ble trukket åpen og krabbet ned stigen. Edgerton løp ut, men mannen var borte så han ringte politiet.

`` Jeg prøvde å åpne vinduet mitt for å skyve stigen over, men jeg kunne ikke få det åpne,''sa han.

Sinden nektet å gi flere detaljer, fordi etterforskningen pågår.

`` Vi har hatt lignende tilfeller i det siste, men jeg kan ikke si at vi noen gang har hatt en individuell bruk en stige,''sa han. `` Det er en fysisk person som arbeider veldig hardt på titte.''